Nieuw MHCC-bestuur ontmoet leden Business Club
26-11-2015 | Evenementen
Met een even gezellige als informatieve avond heeft het nieuwe bestuur van MHCC kennisgemaakt met diverse sponsors en leden van de businessclub. Het deels door hoofdsponsor ABN Amro mogelijk gemaakte evenement trok ettelijke tientallen belangstellenden.
Die werden welkom geheten door Simon Kornblum, namens de Commerciële Commissie van MHCC. Hij noemde de Business Club een ‘informeel netwerk van ondernemers en ondernemende mensen’, die de ruim 800 leden van de hockeyclub als een stevige achterban mogen beschouwen.
‘Better every day’
De nieuwe voorzitter van MHCC, Frank van Aalsum, stelde vervolgens het nieuwe bestuur voor en verschafte daarna de aanwezigen een kijkje in de keuken bij Ahold. Van Aalsum is Program manager Responsible Retailing bij de Ahold Group en ging in op de wijze waarop het inmiddels 138 jaar oude bedrijf voortdurend probeert om de belofte ‘better every day’ waar te maken. "Ahold wil niet alleen in 2015 ‘the responsible retailer’ zijn, maar dat willen we ook in 2020 zijn. En daarna,” zei Frank van Aalsum, die wel een metafoor zag in het verduurzamen van een mondiale organisatie als Ahold en het verduurzamen van MHCC. "Het komt toch neer op samenwerken en winnen op het veld,” aldus de nieuwe MHCC-praeses.
Scherp
De tweede spreker van de avond was een ander bestuurslid, Rogier Beliën. Hij is verantwoordelijk voor juniorzaken bij MHCC, maar in het dagelijks leven runt hij Bureau Goals, dat sport, sportonderwijs en sportmanagement in goede banen helpt leiden. Het bureau borgt bijvoorbeeld de examens van maar liefst dertien sportbonden. Beliën hield een boeiend betoog over de juiste wijze van trainen geven. "De presentatie van de trainer is het belangrijkste, pas dán kan het over hockey gaan,” zei hij bijvoorbeeld. En met een zin als "we zouden afmoeten van dat geneuzel over de techniek” hield hij zijn gehoor scherp. Beliën pleitte mede om die reden voor meer ‘spelen’ tijdens trainingen. "Een goede training bestaat uit vijftig procent warming up en oefeningen en de andere helft uit spelen onder begeleiding.”
Netwerken
Beide sprekers mochten rekenen op een warm applaus, waarna een even uitgebreide als aangeklede borrel volgde tijdens welke de aanwezige ondernemers konden doen wat ze het liefste doen: netwerken. De borrel was overigens mogelijk gemaakt door hoofdsponsor ABN Amro, die aan het begin van de avond ook al had gezorgd voor een stijlvolle ontvangst in de vorm van een glas champagne.